Sunday, 31 October 2010

. Dibenci orang OR membenci orang ? .

Kite lebih rela dibenci atau membenci? Okey, kalau tanya aien kan, aien lebih rela dibenci orang daripada membenci orang. Bukan la maksudnye kalau ade orang membenci kite bermakna diri kite ni sebenarnye teruk di mata mereka. Manusia kadang-kala salah menilai diri orang lain, termasuk lah salah menilai diri sendiri. Setuju tak kalau aien katekan yang kite ni suke mencari salah orang lain sehinggakan wujudnye perasaan benci pada seseorang? Yea, kalau kite ni sibuk sangat menjaga tepi kain orang, mencari aib orang, mencari salah orang nanti lama-kelamaan kite mula membenci orang tu. Sebabnye penilaian kite pada orang tu dah negatif.
Dibenci orang lain, tarappapa untuk aien. Sebab tak semua orang dalam dunia ni sempurna. Kite tak akan pernah boleh memuaskan hati semua orang. So, kalau kite dibenci seseorang mungkin kerana kite tak dapat memuaskan hati die, maksudnye adelah perkara yang salah kite buat tanpa kite sedar. Dan bila kite dibenci jangan pula kite membalasnye dengan membenci dia pulak. Orang yang membenci kite tanpa sebab, kite doakan je supaya dia sedar kalau dia membenci kite nescaya ade orang lain jugak yang membenci dia.
Ape sebab kite nak membenci orang? So rela ke kalau kite membenci orang daripada diri kite dibenci orang. Woooo aien tak rela sebab tak ade alasan untuk aien membenci orang. Even orang buat tahi dengan kite pun, kite redha jelah. Balasan dia akan dapat CASH di Dunia nie. Kalau kite nak benci orang pun, ntah-ntah ramai lagi yang benci kat kite. Biarlah, hati orang ni susah sikit nak jangka. Kite dengan cara kite yang positif, supaya dibalas dengan kebaikan yang berlipat ganda. Steady Blogger!
Gosip: ade sesape yang benci cik ain tak? tarappapa

24 comments:

Azuan said...

susah nak puaskan hati semua orang....nobody perfect!!

jeBateja said...

Den benci org yang mencari salah den sehingga dia tak taw plak apa salah dia....benci sungguh....

Cik Aien said...

Azuan- nak puaskan hati semua org xkan terjadi..

jebateja- Tahu carik salah kite je, padahal berguni2 salah dier lgsg xsedar! kan3 :p

jeBateja said...

Errr....mcm ne ain taw sampai berguni plak ni....tak pernah plak kita masukkan dlm guni...waka....waka...

Danial Ikhwan Jaafar said...

mantap ah post ni. memang suka.

Cik Aien said...

jebateja- hahaha ain kan CSI, so ain tahu la berguni ke, bertan ke, berbakul ke salah dier. wahkaka!

danial- :) semuanye untuk info blogger..

Jejaka Terhangat said...

tak elok benci2..tak baik..jangan benci bilang cinta..ahaks..

Cik Aien said...

jejaka- benci bilang cinta tu dh bab cintan hehe! tp i like! ngee

TiKa LEh said...

erm, kalo boleh xnk dua2..rse xslesa bila thu ad org bnci kt..alngkah bgusnye kalo kita xthu..hehe

Cik Aien said...

tika- :) antra 1 mesti kite akn dapat.. tp, kalau kite xtahu org tu benci kite, mmg selesa la hidup kite kan. org nk benci, terpulang la..

Cik Aien said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Wow that was strange. I just wrote an extremely long comment but after I clicked submit
my comment didn't show up. Grrrr... well I'm not writing all that over again.
Anyways, just wanted to say great blog!
My web site :: online investment clubs

Anonymous said...

Why visitors still use to read news papers when in this technological globe everything
is presented on net?
Take a look at my web site - how to make extra money quickly

Anonymous said...

This is very attention-grabbing, You are an overly skilled blogger.
I've joined your feed and look forward to seeking extra of your great post. Additionally, I've
shared your web site in my social networks
Feel free to visit my web blog ... day trading forum

Anonymous said...

Hi! This is my first visit to your blog! We are a collection of volunteers and starting a new
project in a community in the same niche. Your blog
provided us valuable information to work on. You have done a marvellous job!
My site :: good ways to make money online

Anonymous said...

I really like what you guys are up too. This sort of clever work and reporting!
Keep up the excellent works guys I've included you guys to our blogroll.
Look into my site ; trading forex for a living

Anonymous said...

This is my first time pay a visit at here and i am
genuinely impressed to read everthing at one place.
My weblog ... easy ways to make extra money from home

Anonymous said...

Hola! I've been reading your weblog for a long time now and finally got the bravery to go ahead and give you a shout out from Humble Texas! Just wanted to mention keep up the good job!
My webpage ... free forex software

Anonymous said...

First of all I would like to say great blog!
I had a quick question which I'd like to ask if you do not mind. I was interested to know how you center yourself and clear your thoughts prior to writing. I've had trouble
clearing my thoughts in getting my ideas out there.

I truly do enjoy writing but it just seems like the first 10 to 15
minutes are usually wasted simply just trying to figure out how to begin.
Any ideas or tips? Thank you!
Feel free to surf my blog ; forex trading wiki

Anonymous said...

WOW just what I was looking for. Came here by searching
for runes
Here is my web page penny stocks forum

Anonymous said...

I am really grateful to the holder of this website who has shared this wonderful post at here.
my web page > work from home jobs in utah

Anonymous said...

I don't create a comment, however after reading a few of the remarks here ". Dibenci orang OR membenci orang ? .". I actually do have a few questions for you if it's okay.
Could it be simply me or do some of these remarks come across like
they are left by brain dead folks? :-P And,
if you are writing on other places, I would like to follow anything new you
have to post. Could you make a list of every one of your public sites like your Facebook
page, twitter feed, or linkedin profile?

Also visit my web blog - money maker

Anonymous said...

You could certainly see your skills in the work you write.

The arena hopes for more passionate writers such as you
who aren't afraid to mention how they believe. At all times go after your heart.

Check out my homepage http://michaelsmat.com/wrestling-with-your-destiny/comment-page-1/

Anonymous said...

I am in fact pleased to read this webpage posts which consists of plenty of helpful facts, thanks for providing such statistics.


my page :: All In One Seo