Thursday 3 March 2011

KCB Meraih Redho Ilahi

Ketika Cinta Bertasbih kembali lagi kok! Ini sinetron patut di dukung sinetron nya.. Eden memang follow perkembangan sinetron ni.. Dari first movie KCB, sampai la ke KCB movie 2.. Then dapat tahu ade KCB the series Ramadhan tahun lepas tayangan masa Bulan Ramadhan.. Dan latest, ni dia.. Ketika Cinta Bertasbih Meraih Redho Ilahi..
Bagi eden, nak menjadi seorang Anna Althafunnisa bukan mudah dan bukan susah.. Asal kite betul-betul sayang agama islam, jatuh cinta dengan keindahannya, Bangga memeliharanya, Insyaallah Anna Althafunnisa akan jadi sebahagian watak kita.. Sama la dengan watak Abdullah khairul Azzam, suami kepada Anna Althafunnisa..
Ini kesinambungan dari KCB the series Ramadhan.. Yang mane pada mulanya Anna ada penyakit yang tak dapat lahirkan anak. Hingga memaksa Azzam berkahwin dengan Qanita, walhal Azzam menolak.. Penghujung cerita barulah Anna diberi rezeki anak dan disahkan hamil.. Dan waktu itu pernikahan Azzam dan Qanita sikit hari lagi nak berlangsung.. So, Furqan berbesar hati untuk menggantikan tempat Azzam lalu bernikah dengan Qanita.. Ayatul Husna pula dirisik oleh Ilyas.. Ini sinopsis KCB Series ramadhan..
KCB the series ramadhan ni ade 56 Episode.. Semua eden layan.. Tengok Youtube and Online Mivo untuk tayangan langsung dari Indonesia.. memang giler eden layan.. Sebab Islamic cerite ni.. Yang latest ni, ade 90 episode.. Start hari ni, jam 8.15 pm waktu indonesia.. waktu Malaysia 7.15 pm tapi tak ade tayangan kat sini.. Huh, jenuh jugak nak habiskan.. Harap-harap tak tertinggal la.. Eden dukung sinetron ini sebagai sinetron terbaik!

No comments: