Saturday, 19 March 2011

Shoping or Masjid?

"ekau tahu tak ade mall baru buka?"
"eh eh kat mano?"
"eden rase dekat tepi belah sane nun"
"apo lagi, jom serbuu!"
See! kalau ade mall baru ke, shoping complex baru buka ke, J.Jusco or Tesco ade SALE ke, peeehh.. laju deay kite pi terjah.. pnatang la nampak signboard 'TESCO AKAN DIBUKA'.. menanti sampai tiba masenya zaaaaapp! terus pergi terjah.. ape yang best dalam tu kite pi tengok.. yang gempak ke, ade wayang ke.. Huh!
tapi if adelah surau or masjid siap dibina.. ade sesape x-cited macam mall baru dibuka? samalah macam eden.. kite serupa.. Jenguk masjid dari luar.. 'cantek jugak masjid ni'.. 'besar jugak surau ni kan'.. tapi tak masuk ke? azan berkumandang, ade kite pergi? sesetengah akan pergi.. setengah lagi? fikirkan lah.. panas ke??

4 comments:

NICK IRFAN said...

eh! bukan smua org mcm tu sy pun hari2 pegi masjid jgk! (tp kalau ada org ajak la? hehe)

~DeaLin~ Luv!! said...

hmm..tul gak kan..
thanx bgi2 kata2 yg b'unsur nasihat~~
(^_^)

Cik Aien said...

@nick- if ade org ajak ekk.. hehe! lepas ni, awak pulak ajak orang tau..

Cik Aien said...

@dealin- sama2 :) nasihat untuk diri sndri jugak..