Saturday 16 April 2011

Mereka IbuBapa Kita

Salam hormat blogger :) Seminggu sekali je eden boleh update belog ni. Kalau tak hari sabtu, korang datang hari ahad.. Insyaallah adalah manfaat yang korang dapat.. Eden sibuk sikit menulis di web lain, jadi gak terkorban dekat belog sendiri. Tapi eden pun nak lah kena jaga perasaan belog eden ni.. Belog pun ada perasaan?
Sebut pasal perasaan, siapa kata senang nak jaga hati dan perasaan orang lain? Susah!! Tapi eden nak nasihakan benda yang penting! Please baca sampai habis.. Bagus :) As manusia, as son kepada ibu bapa, as friend kepada ma friends, eden sangat2 mementingkan perasaan mereka semua. BUT!!
Eden minta korang faham satu ni je.. Fahamilah perasaan IbuBapa kita.. Jagalah perasaan mereka.. Biarlah hati kite ni terluka, badan kite ni penat bekerja, jiwa kite stress dengan masalah. TAPI janganlah kite abaikan perasaan mereka.. Kalau kite sibuk nak mereka faham kite yang penat ni, yang tengah stress ni, HABIS siapa nak faham perasaan mereka yang juga berpenat lelah jaga makan minum, perbelanjaan dan kehidupan kita, serta membesarkan kite hingga berjaya..
Jadi, renung-renung kanlah.. Adakah kita perlu nak fikir hati dan perasaan kita sahaja? atau kita korbankan perasaan kita, dengan menjaga hati IbuBapa kita dengan memberi layanan yang baik dan sempurna seperti mana mereka tidak pernah merungut atau jemu membesarkan kita.. Ayuh, Hormati ibuBapa!

1 comment:

..:noor badriah:.. said...

bad sokng 2, jgalah perasaan ibu bapa kita sebelum terlewat =)