Wednesday 6 April 2011

susah senang & kecik besar

Sekali-sekala jenguk belog, boleh la. Kalau selalu, eden tak larat.. Dunia eden dah bertukar 360 darjah.. memang pusing habis.. Tapi tak update pun, asyik silent reader je yang baca. So eden hargai Silent Reader yang berkunjung.. So apa topik hari ni?
..................
hari ni eden nak nasihatkan sikit perkara yang dah biasa orang lakukan.. Korang sedar tak, kalau perkara yang disampaikan oleh pihak kedua ke pihak ketiga kadang2 fakta dia akan bertukar. benda kecik, akan jadi besar. percaya kan? contoh senang!
....................
If pihak pertama mintak tolong kat pihak kedua belikan choki choki kat kedai. So pihak kedua akan pergi dengan pihak ketiga. Bila pihak ketiga tanya nak buat apa choki choki, pihak kedua akan cakap YANG pihak pertama suruh beli.. See! perkataan TOLONG dengan SURUH dah salah fakta. Kalau tolong, kira lembut sikit. kalau suruh, kira macam paksa... kan kan?
..................
Pendek kata, hal kecil akan jadi besar.. perkara senang akan jadi susah.. Benda baik boleh jadi jahat.. Dan ada minda kita renung-renungkan.. Nak bace E-Novel dari xayen ada disini --> KLIK XAYEN sama-sama sapot penulisan dia. Tadaaa!

2 comments:

intan.maisarah said...

... sarapan jom ain.sara lapar

Cik Aien said...

ain xsarapan lagi, lunch pun xmungkin! tggu habis keje, baru dinner :(