Thursday 12 August 2010

. ragam Ramadhan Hari Pertama .

Insyaallah jika ada masa je ain sertakan video seperti ni. bukan selalu nak bagi kelainan dalam setiap entry. Alhamdulillah Bulan Ramadhan ni idea banyak menimbun nak ceriakan blog sendiri. dan mungkin bertambah meriah dengan kehadiran pengunjung blog serta Silent Reader. so macam mana dengan hari pertama puasa? gelora nafsu makan boleh kawal tak? ain berehh masih steady maintain nafsu makan hebatnya bila waktu nak berbuka kan. macam2 la nak order, nak makan itu ini. last2 termakan ke semuanya? adalah postpone sikit2 after solat terawikh kan. top-up makan after solat ek. boleh laa daripada membazirkan hari ni ain layan nasi tomato + kuih gulung hijau erkk!! sebenarnya tak tahu nama kuih tu :p tadi gelabah cari kawan nak pergi terawikh. bukan kes kena tinggal tapi kawan-kawan terpaksa MC atas alasan sahih! alhamdulillah ada sahabat baik yang sudi pergi sama ke masjid :).
sedikit info utk malam ni: Imam ghazali menyatakan ada 4 perkara yg mane apabila manusia melakukan akan bertambah iman mereka. dan apabila kamu berzikir kpdNya Allah akan berkenaan lebih dari apa yg kita minta~wallahuallam~
1) berzikir
2) solat jemaah
3) solat tahajud
4) baca al quran

1 comment:

Azah Rahaman said...

salam ramadhan , sorry eyh kalau da salah n silap , moga2 ramadhan kali ini membawa satu kenikmatan dan pengajaran yang baik serta di beri ganjaran pahala yang berganda-ganda daripada bulan2 yang lain , banyakkan pahala , kurangkan dosa :)