Sunday 24 October 2010

. Tips Merancang Aktiviti .

Setuju tak kalau aien istiharkan Bulan ni adalah Bulan Kesibukan Sedunia? hehe! Ade di antara korang yang tengah bersilat dengan Final Exam ryte? Dan ade jugak dah masuk alam percutian Semester ryte? Dan kategori aien plak Student yang baru Daftar Masuk Belajar Cik Ain dah tahun akhir yea hehe Yeahh!! sangat-sangat malas, Sekian Terima Kasih.
So, hari ini aien nak berkongsi Tips untuk menguruskan semua aktiviti-aktiviti Harian atau Bulanan kite. Ini penting tau, untuk mengelakkan korang daripada Terlupa, Terlajak, Terkedepan dan segalanya TER. Bayangkan dalam Sebulan mesti banyak aktiviti yang korang nak lakukan atau dah rancang. Dan kadang-kala sampai bertindih dengan aktiviti lain ryte?
Caranya mudah, lakukan seperti mane aien dah amalkan selama ni. Macam biasa, 1 buku nota diperlukan dalam hidup aien. Bukan je nak catatkan Perbelanjaan Bulanan, tapi aien buat jugak Buku Temu Janji Bulanan. haha! menarikkan bunyi nye.
Dalam 1 Bulan, aien bentuk 1 calender sendiri yang berwarna-warni pehh!! macam pelangi daa lepas tu aien akan catatkan ape saja aktiviti penting yang dah di Plan untuk Bulan tersebut. Yang bagusnye, kalau nak rancang aktiviti lain, aien akan rujuk dulu Calender buatan sendiri tu. Mane lah tahu bertindih dengan Hari nak Date ke, Nak exam ke, nak meronggeng dengan kengkawan ke hehehe! Tunggu ape lagi, Rancang aktiviti korang dengan sempurna dan dapatkan keseronokan tanpa berkejar-kejar dengan mase yang bertindih!
Gosip: Cik Ain ni Belajar nak sikit, seronok nak banyak. Kan3!

No comments: