Thursday 19 January 2012

Ubat Stress Ranking Bawah. Kan?

BUSY sejak kebelakangan ni. See, 1st entry untuk tahun 2012!! Pity [-_-]!... "Sejak bercadang nak kahwin ni, agak jarang kelihatan.. Mane menghilang?" Ini soalan 'ABC' bukan nama sebenar.. Eden pun tak sedar sejak bila ada ilmu ghaib.. Menghilang tu idak la, selalu je muncul kat 'tweettanah'.. Kau takde twitter memang la tak nampak Eden.. Mane menghilang, tak ghaib, tak main sembunyi-sembunyi, cak-cak pun jarang dah.. CUMA terlalu focus kerja sampai terlupa yang ada blog untuk di update.. Ohh ni blog Eden? OIC.. Hai :-)



Ada orang cakap kalau kerja kuat nanti STRESS macam Gary Runing Man.. Ye ker?? So macam mane nak jampi nak ubati STRESS yang dialami macam Gary Running Man? Nak tahuuuu....!! Ubat STRESS adalah nyanyi kuat-kuat sampai jiran datang ketuk kepala.. *okay tak diterima* Ubat STRESS yang popular adalah makan banyak-banyak sampai badan naik then mengesot.. *Isu sensitif kalau bab saiz badan* REJECT!.. Ubat STRESS diranking paling atas adalah keluar cuci mata jumpa awek/pakwe cakap "Hai, saya stress. Anda stress, jom taip On Stress dan hantarkan ke 32999".. *Itu gila* Ubat STRESS diranking bawah yang jarang ORANG buat dan tak pernah MEREKA fikirkan dan tak pernah terlintas di kepala DIA dan jarang dicuba oleh KORANG dan kerap dilupakan AWAK dan susah nak diamalkan oleh KITA adalah..................






Yea.. AL-QURAN... Selalu kite stress, apa kite buat?? Dengar lagu rock, jiwang, balada, etnik kreatif, hip hop, and blaa blaa blaa blaa.... Tapi pernah kite cuba ubat stress di atas? Bukan cuba lah, tapi amalkan.. Bukan amalkan laa, tapi tak pernah terlintas nak cuba dan amalkan.. Bukan tak pernah tapi JARANG terlintas.. Ahhh whatever! Kite semakin jauh..... Nasihat untuk diri sendiri jugak.... [-_-]!

5 comments:

Aini Azman said...

sebut pasal Quran, aini baru je beli tafsir Quran ptg tdi guna voucher bku,.hehehe

Cik Aien said...

@aini azman
Gunakan voucher ke arah manfaat :)

Ain Zayy said...

betul2..sepatutnya baca quran ni la ubat stress yg paling mujarab! :))

Cik Aien said...

@ain runnia
Biasa ubat mujarab ni yg sukar org dptkan, sbb tk usaha dapatkan :)

FR said...

surat cinta dari Dia ni patut ranking atas skali! ^^